Įtraukusis ugdymas

Įtraukusis ugdymas užtikrina visų vaikų teisę nebūti diskriminuojamiems dėl su negalia susijusių socialinių, emocinių, kalbinių ar kitų individualių poreikių. Taip visiems besimokantiesiems suteikiamos lygios ugdymosi galimybės, o siekiant įgyvendinti mokinių potencialą atitinkančius rezultatus, pasitelkiami universalaus dizaino mokymuisi principai. Įtrauki mokykla geba visus mokinius įtraukti į bendrą ugdymo sistemą, aplinką kartu su bendraamžiais ir skatina patirti mokymosi sėkmę drauge. Sėkmingo įtraukiojo ugdymo požymiai:
  • bendruomenės profesinis augimas;
  • įvairių ugdymosi poreikių turinčių vaikų kokybiškas ugdymas;
  • saugi ir specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų mokymui(si) pritaikyta mokyklos infrastruktūra.
  • Pareigos, /etato dalis/ pagrindinės funkcijos Darbuotojo vardas, pavardė, kontaktinė informacija Darbuotojo vardas, pavardė, kontaktinė informacija, darbo vieta ir laikas 
    Socialinė pedagogė (1,0 etato)   

    Milena Rukaitė,

    Tel. +37067262997

    222 kab.

    P. 7:45 – 15:45
    A. 7:45 – 16:10
    T. 7:45 – 13:45, 14:45 – 15:45
    K. 9:45 – 13:45, 14:45 – 15:45
    P. 7:45 – 15:00
    PIETŲ PERTRAUKA
    11:00 – 11:30
    Socialinė pedagogė (1,0 etato)   

    Indrė Dieninytė,

    Tel. +37064411846

    318 kab.

    7:45 – 15:27
    PIETŲ PERTRAUKA
    12:45 – 13:15
    Psichologė (1,0 etato)   Indrė Stankevičiūtė

    128 kab.

    P. 7:45 – 15:45
    A. 7:45 – 15:45
    T. 7:45 – 14:30
    K. 8:15 – 16:15
    P. 7:45 – 15:30
    PIETŲ PERTRAUKA
    12:00 – 12:30
    Psichologė (1,0 etato)   Karolina Jačbolytė

    319 kab.

    7:45 – 15:27
    PIETŲ PERTRAUKA
    12:00 – 12:30
    Logopedė (1,0 etato)   

    Diana Švench,

    Tel. +37064411846

    318 kab.

    9:00 – 16:42
    PIETŲ PERTRAUKA
    13:30 – 14:00
    Logopedė (0,5 etato)   Kornelijos Lenkauskaitės

    335 kab.

    К. 7:45 – 16:45
    P. 7:45 – 15:30, 16:00 – 17:45
    PIETŲ PERTRAUKA
    11:00 – 11:30
    Specialusis pedagogas (4,75 etato)   Vykdoma darbuotojo paieška
    Mokytojo padėjėjas (-a) (15,25 etato)   Dirba pagal atskirą grafiką

    MOKYKLOS APLINKOS PRITAIKYMAS

    MOKYKLOS BENDRUOMENĖS PASIRENGIMAS

    Mokymai „Kaip padėti vaikui tapti efektyviu?“, dalyvavo 58 pedagogai.

    – Įtraukiojo ugdymo seminaras „Tvarkaraščių, dienotvarkių, pamokos struktūros svarba autistiškiems mokiniams“ . Dalyvavo 2 pedagogai.

    – Seminaras „Kaip dirbti klasėje su dėmesio ir elgesio sunkumų turinčiais mokiniais“. Dalyvavo 4 mokytojo padėjėjai.

    – Ilgalaikė kvalifikacinė programa „Misija – įtraukusis ugdymas 2023“. Dalyvavo 31 pedagogas.

    – Mokyklų darbuotojų kompetencijos psichikos sveikatos srityje didinimo mokymai. Komanda, 8 dalyviai.

    – Mokymai „Socialinės integracijos stiprinimas taikant ARBA metodiką vaikams ir jaunuoliams, turintiems autizmo spektro ir kitų raidos sutrikimų. 5 dalyviai.

    – Progimnazija kasmet teikia paraiškas VšĮ „Vaiko labui“ dalyvauti programose „Zipio draugai“, „Obuolio draugai, „Įveikiame kartu“. Kasmet kvalifikaciją įgyja bent 4 pedagogai.

    2022 m. Veiklos planas:

    Mokytojų gerosios patirties sklaidos progimnazijos metodinėse grupėse.  Organizuotos 5 diskusijos įtraukiojo ugdymo(si) temomis.

    Organizuota pedagogų apskritojo stalo diskusija „Kaip suskurti saugią ir gerą emocinę aplinką“. Priimti susitarimai dėl palankios bei saugios ugdymuisi aplinkos požymių.

    REKOMENDACIJOS 

    Kaip padėti vaikams, turintiems įvairiapusių raidos sutrikimų?

    https://sodas.ugdome.lt/metodiniai-dokumentai/perziura/17901

    Bendradarbiavimas su tėvais ugdant įvairiapusių raidos sutrikimų turintį vaiką – ar siekiame to paties?

    https://sodas.ugdome.lt/metodiniai-dokumentai/perziura/17902

    Kaip parengti individualų pagalbos planą vaikams, turintiems įvairiapusių raidos sutrikimų: 

    https://sodas.ugdome.lt/metodiniai- dokumentai/perziura/17902

    Kaip vaikams pristatyti bendraklasį, turintį autizmo spektro sutrikimų: 

    https://sodas.ugdome.lt/metodiniai-dokumentai/perziura/17950

    Kaip ugdyti vaikų, turinčių įvairiapusių raidos sutrikimų, lytiškumą: 

    https://sodas.ugdome.lt/metodiniai-dokumentai/perziura/17904

    Patarimai pedagogams. Kaip vizualinės priemonės padeda mažinti vaikų, turinčių įvairiapusių raidos sutrikimų, nepageidaujamo elgesio
    apraiškas: 

    https://sodas.ugdome.lt/metodiniai-dokumentai/perziura/17905

    Patarimai pedagogams. Kaip vaiką, turintį įvairiapusių raidos sutrikimų, mokyti žaidimo įgūdžių ir socialinės sąveikos:

    https://sodas.ugdome.lt/metodiniai-dokumentai/perziura/17906

    Atmintinė mokytojams, ugdantiems mokinius, turinčius klausos sutrikimų: 

    https://www.nsa.smm.lt/wp-content/uploads/2021/01/Atmintine-mokytojams-ugdantiems-klausos-sutrikimu-turincius-mokinius.pdf

    Rekomendacijos dėl atnaujintų bendrųjų programų pritaikymo mokymosi sutrikimų (specialių, specifinių, neverbalinių) turintiems mokiniams:

    https://www.emokykla.lt/upload/EMOKYKLA/BP/2022-03-10/tarpiniai/Rekomendacijos%20spec%20%20poreikiai/Mokymosi%20sutrikimai.pdf

    Rekomendacijos įtraukiojo ugdymo plėtrai mažinant mokinių patiriamus emocinius ir edukacinius sunkumus:

    https://sodas.ugdome.lt/metodiniai-dokumentai/perziura/17200

    Leidinys mokytojams „Universalus dizainas mokymuisi mūsų klasėje“. Mokytojų patirtys: Austrija, Lietuva, Lenkija, Suomija:

    https://sodas.ugdome.lt/metodiniai-dokumentai/perziura/16201

    Iliustruotas žodynas apie negalias vaikams „Žmogus su negalia irgi gali“. Metodinis leidinys mokytojui: 

    https://sodas.ugdome.lt/metodiniai-dokumentai/perziura/18350

    Vaikų, turinčių žymius, labai žymius kompleksinius sutrikimus ugdymo ypatumai: 

    https://sodas.ugdome.lt/metodiniai-dokumentai/perziura/15001

    Pozityvaus elgesio palaikymo ir intervencijų sistema. Skatinimo sistemos. PEPIS skatinimo sistema padeda atpažinti bei skatinti
    mokinių tinkamą elgesį: 

    https://srvks.lt/wp-content/uploads/2021/12/PEPIS_skatinimo_sistemos.pdf

    Tikimybių žemėlapis. Pozityvaus elgesio strategija. Tai prevencinė priemonė, kurią galite pritaikyti, kai norite pakeisti nuspėjamą mokinio
    netinkamą elgesį: 

    https://srvks.lt/wp-content/uploads/2022/01/TIKIMYBIU-ZEMELAPIS-7.pdf

    Kaip nustatyti ribas klasėje. Rekomendacijos pedagogams kaip neperlenkti lazdos ir pasiekti, kad mokinys atliktų tai, kas būtina:

    https://srvks.lt/wp-content/uploads/2021/01/Kaip_nustatyti_ribas_klaseje.pdf

    Pasiruošimas darbui su vaikais, turinčiais autizmo spektro sutrikimų. Leidinyje skaitykite, kaip pasiruošti darbui su vaikais, turinčiais autizmo
    spektro sutrikimą:

    https://srvks.lt/wp-content/uploads/2019/11/REKOMENDACIJ%C5%B2-LEIDINYS.-Pasiruo%C5%A1imas-darbui-su-vaikais-turin%C4%8Diais-autizmo-spektro-sutrikim%C5%B3.pdf

    Funkcinis elgesio vertinimas. Kaip išvengti nepageidaujamo elgesio ir kas yra elgesio funkcija? Funkcinio elgesio vertinimo (FEV) metodika:

    https://srvks.lt/wp-content/uploads/2021/03/NAUJAS-FEV-GAIRES-SRVKS.LT_-1.pdf

    Kaip atlikti funkcinį elgesio vertinimą: 

    https://sodas.ugdome.lt/metodiniai-dokumentai/perziura/17907

    Kaip įgyvendinti pozityvaus elgesio palaikymo ir intervencijų sistemą klasės lygmeniu: 

    https://sodas.ugdome.lt/metodiniai-dokumentai/perziura/17908

    Sėkmingas mokymasis – kai veikiame kartu. Mokiniams, jų tėvams, mokytojams: 

    https://kppt.lm.lt/wp-content/uploads/2020/06/Knyga-s%C4%97kmingas-mokymasis-2.pdf

    TĖVŲ ATSAKOMYBĖS

    • Bendrauja ir bendradarbiauja su klasės vadovu, švietimo pagalbos specialistais, administracija.
    • Reguliariai domisi mokinio pasiekimais e. dienyne.
    • Informuoja klasės vadovą apie mokinio ligą (sanatorinį gydymą) ar kitą priežastį, kodėl nėra mokinio mokykloje.
    • Pateikia nurodytos formos pamokų pateisinimo dokumentus.
    • Pateikia dokumentus iš PPT apie mokinio specialiuosius poreikius.

     

    EMOCINĖS IR PSICHOLOGINĖS PAGALBOS KONTAKTAI

    LINIJOS PAVADINIMAS

    TELEFONO NUMERIS

    DARBO LAIKAS

    KAM SKIRTA

    Vaikų linija

    https://www.vaikulinija.lt/

    116111

    I-VII 11-23 val.

    VAIKAMS IR PAAUGLIAMS

    pagalbavaikams.lt

    116 111

    I-V 11-19 val.

    VAIKAMS

    Jaunimo linija

    https://jaunimolinija.lt/

    880028888

    I-VII dirba visą parą

    JAUNIMUI, PAAUGLIAMS IR SUAUGUSIEMS

    Pagalbos moterims linija

    https://pagalbosmoterimslinija.lt/

    8 800 66366

    I-VII dirba visą parą

    MOTERIMS

    Nelik vienas

    www.nelikvienas.lt

    860411119

    I-VII 18.00-21.00

    VYRAMS

    Vyrų linija

    www.vyrulinija.lt

    867000027

    I-V 10.00-14.00

    VYRAMS

    Vilties linija

    https://www.viltieslinija.lt/

    116123

    I-VII dirba visą parą

    SUAUGUSIEMS

    Emocinės paramos tarnyba suaugusiesiems, teikianti nemokamą, anonimišką emocinę paramą telefonu bei laiškais visos Lietuvos gyventojams.

    Krizių įveikimo centras 

    www.krizesiveikimas.lt

    864051555

    I-V 16.00-20.00, VI 12.00-16.00

    Skubi psichologinė pagalba. Konsultacijos teikiamos per Skype arba atvykus į centrą Antakalnio g. 97, Vilnius. Pirminė konsultacija nemokama, be išankstinės registracijos, amžiaus apribojimų nėra

    Vaikų ir paauglių krizių intervencijos skyrius

    85 275 7564

    I-VII dirba visą parą

    VAIKAMS IR PAAUGLIAMS

    REKOMENDACIJOS TĖVAMS

    Kaip ugdyti vaikų, turinčių įvairiapusių raidos sutrikimų, komunikacinius įgūdžius:

    https://sodas.ugdome.lt/metodiniai-dokumentai/perziura/17909

    Vaikų, turinčių įvairiapusių raidos sutrikimų, pagrindinių įgūdžių ugdymas:

    https://sodas.ugdome.lt/metodiniai-dokumentai/perziura/17910

    Kaip ugdyti vaikų, turinčių autizmo spektro sutrikimų, savarankiškumą namuose:

    https://sodas.ugdome.lt/metodiniai-dokumentai/perziura/17911

    Kaip įvairiapusių raidos sutrikimų turintį vaiką įtraukti į sensorines veiklas namuose:

    https://sodas.ugdome.lt/metodiniai-dokumentai/perziura/17912

    REKOMENDUOJAMOS PROGRAMĖLĖS TELEFONE