Įtraukusis ugdymas
Pareigos, /etato dalis/ pagrindinės funkcijos | Darbuotojo vardas, pavardė, kontaktinė informacija | Darbuotojo vardas, pavardė, kontaktinė informacija, darbo vieta ir laikas | ||||||
Socialinė pedagogė (1,0 etato) | Milena Rukaitė, Tel. +37067262997 | 222 kab.
| ||||||
Socialinė pedagogė (1,0 etato) | Indrė Dieninytė, Tel. +37064411846 | 318 kab.
| ||||||
Psichologė (1,0 etato) | Indrė Stankevičiūtė | 128 kab.
| ||||||
Psichologė (1,0 etato) | Karolina Jačbolytė | 319 kab.
| ||||||
Logopedė (1,0 etato) | Diana Švench, Tel. +37064411846 | 318 kab.
| ||||||
Logopedė (0,5 etato) | Kornelijos Lenkauskaitės | 335 kab.
| ||||||
Specialusis pedagogas (4,75 etato) | Vykdoma darbuotojo paieška | |||||||
Mokytojo padėjėjas (-a) (15,25 etato) | Dirba pagal atskirą grafiką |
MOKYKLOS APLINKOS PRITAIKYMAS
MOKYKLOS BENDRUOMENĖS PASIRENGIMAS
– Mokymai „Kaip padėti vaikui tapti efektyviu?“, dalyvavo 58 pedagogai.
– Įtraukiojo ugdymo seminaras „Tvarkaraščių, dienotvarkių, pamokos struktūros svarba autistiškiems mokiniams“ . Dalyvavo 2 pedagogai.
– Seminaras „Kaip dirbti klasėje su dėmesio ir elgesio sunkumų turinčiais mokiniais“. Dalyvavo 4 mokytojo padėjėjai.
– Ilgalaikė kvalifikacinė programa „Misija – įtraukusis ugdymas 2023“. Dalyvavo 31 pedagogas.
– Mokyklų darbuotojų kompetencijos psichikos sveikatos srityje didinimo mokymai. Komanda, 8 dalyviai.
– Mokymai „Socialinės integracijos stiprinimas taikant ARBA metodiką vaikams ir jaunuoliams, turintiems autizmo spektro ir kitų raidos sutrikimų. 5 dalyviai.
– Progimnazija kasmet teikia paraiškas VšĮ „Vaiko labui“ dalyvauti programose „Zipio draugai“, „Obuolio draugai, „Įveikiame kartu“. Kasmet kvalifikaciją įgyja bent 4 pedagogai.
– 2022 m. Veiklos planas:
Mokytojų gerosios patirties sklaidos progimnazijos metodinėse grupėse. Organizuotos 5 diskusijos įtraukiojo ugdymo(si) temomis.
Organizuota pedagogų apskritojo stalo diskusija „Kaip suskurti saugią ir gerą emocinę aplinką“. Priimti susitarimai dėl palankios bei saugios ugdymuisi aplinkos požymių.
REKOMENDACIJOS
Kaip padėti vaikams, turintiems įvairiapusių raidos sutrikimų?
https://sodas.ugdome.lt/metodiniai-dokumentai/perziura/17901
Bendradarbiavimas su tėvais ugdant įvairiapusių raidos sutrikimų turintį vaiką – ar siekiame to paties?
https://sodas.ugdome.lt/metodiniai-dokumentai/perziura/17902
Kaip parengti individualų pagalbos planą vaikams, turintiems įvairiapusių raidos sutrikimų:
https://sodas.ugdome.lt/metodiniai- dokumentai/perziura/17902
Kaip vaikams pristatyti bendraklasį, turintį autizmo spektro sutrikimų:
https://sodas.ugdome.lt/metodiniai-dokumentai/perziura/17950
Kaip ugdyti vaikų, turinčių įvairiapusių raidos sutrikimų, lytiškumą:
https://sodas.ugdome.lt/metodiniai-dokumentai/perziura/17904
Patarimai pedagogams. Kaip vizualinės priemonės padeda mažinti vaikų, turinčių įvairiapusių raidos sutrikimų, nepageidaujamo elgesio
apraiškas:
https://sodas.ugdome.lt/metodiniai-dokumentai/perziura/17905
Patarimai pedagogams. Kaip vaiką, turintį įvairiapusių raidos sutrikimų, mokyti žaidimo įgūdžių ir socialinės sąveikos:
https://sodas.ugdome.lt/metodiniai-dokumentai/perziura/17906
Atmintinė mokytojams, ugdantiems mokinius, turinčius klausos sutrikimų:
Rekomendacijos dėl atnaujintų bendrųjų programų pritaikymo mokymosi sutrikimų (specialių, specifinių, neverbalinių) turintiems mokiniams:
Rekomendacijos įtraukiojo ugdymo plėtrai mažinant mokinių patiriamus emocinius ir edukacinius sunkumus:
https://sodas.ugdome.lt/metodiniai-dokumentai/perziura/17200
Leidinys mokytojams „Universalus dizainas mokymuisi mūsų klasėje“. Mokytojų patirtys: Austrija, Lietuva, Lenkija, Suomija:
https://sodas.ugdome.lt/metodiniai-dokumentai/perziura/16201
Iliustruotas žodynas apie negalias vaikams „Žmogus su negalia irgi gali“. Metodinis leidinys mokytojui:
https://sodas.ugdome.lt/metodiniai-dokumentai/perziura/18350
Vaikų, turinčių žymius, labai žymius kompleksinius sutrikimus ugdymo ypatumai:
https://sodas.ugdome.lt/metodiniai-dokumentai/perziura/15001
Pozityvaus elgesio palaikymo ir intervencijų sistema. Skatinimo sistemos. PEPIS skatinimo sistema padeda atpažinti bei skatinti
mokinių tinkamą elgesį:
https://srvks.lt/wp-content/uploads/2021/12/PEPIS_skatinimo_sistemos.pdf
Tikimybių žemėlapis. Pozityvaus elgesio strategija. Tai prevencinė priemonė, kurią galite pritaikyti, kai norite pakeisti nuspėjamą mokinio
netinkamą elgesį:
https://srvks.lt/wp-content/uploads/2022/01/TIKIMYBIU-ZEMELAPIS-7.pdf
Kaip nustatyti ribas klasėje. Rekomendacijos pedagogams kaip neperlenkti lazdos ir pasiekti, kad mokinys atliktų tai, kas būtina:
https://srvks.lt/wp-content/uploads/2021/01/Kaip_nustatyti_ribas_klaseje.pdf
Pasiruošimas darbui su vaikais, turinčiais autizmo spektro sutrikimų. Leidinyje skaitykite, kaip pasiruošti darbui su vaikais, turinčiais autizmo
spektro sutrikimą:
Funkcinis elgesio vertinimas. Kaip išvengti nepageidaujamo elgesio ir kas yra elgesio funkcija? Funkcinio elgesio vertinimo (FEV) metodika:
https://srvks.lt/wp-content/uploads/2021/03/NAUJAS-FEV-GAIRES-SRVKS.LT_-1.pdf
Kaip atlikti funkcinį elgesio vertinimą:
https://sodas.ugdome.lt/metodiniai-dokumentai/perziura/17907
Kaip įgyvendinti pozityvaus elgesio palaikymo ir intervencijų sistemą klasės lygmeniu:
https://sodas.ugdome.lt/metodiniai-dokumentai/perziura/17908
Sėkmingas mokymasis – kai veikiame kartu. Mokiniams, jų tėvams, mokytojams:
https://kppt.lm.lt/wp-content/uploads/2020/06/Knyga-s%C4%97kmingas-mokymasis-2.pdf
TĖVŲ ATSAKOMYBĖS
- Bendrauja ir bendradarbiauja su klasės vadovu, švietimo pagalbos specialistais, administracija.
- Reguliariai domisi mokinio pasiekimais e. dienyne.
- Informuoja klasės vadovą apie mokinio ligą (sanatorinį gydymą) ar kitą priežastį, kodėl nėra mokinio mokykloje.
- Pateikia nurodytos formos pamokų pateisinimo dokumentus.
- Pateikia dokumentus iš PPT apie mokinio specialiuosius poreikius.
EMOCINĖS IR PSICHOLOGINĖS PAGALBOS KONTAKTAI
LINIJOS PAVADINIMAS | TELEFONO NUMERIS | DARBO LAIKAS | KAM SKIRTA |
Vaikų linija | 116111 | I-VII 11-23 val. | VAIKAMS IR PAAUGLIAMS |
116 111 | I-V 11-19 val. | VAIKAMS | |
Jaunimo linija | 880028888 | I-VII dirba visą parą | JAUNIMUI, PAAUGLIAMS IR SUAUGUSIEMS |
Pagalbos moterims linija | 8 800 66366 | I-VII dirba visą parą | MOTERIMS |
Nelik vienas | 860411119 | I-VII 18.00-21.00 | VYRAMS |
Vyrų linija | 867000027 | I-V 10.00-14.00 | VYRAMS |
Vilties linija | 116123 | I-VII dirba visą parą | SUAUGUSIEMS Emocinės paramos tarnyba suaugusiesiems, teikianti nemokamą, anonimišką emocinę paramą telefonu bei laiškais visos Lietuvos gyventojams. |
Krizių įveikimo centras | 864051555 | I-V 16.00-20.00, VI 12.00-16.00 | Skubi psichologinė pagalba. Konsultacijos teikiamos per Skype arba atvykus į centrą Antakalnio g. 97, Vilnius. Pirminė konsultacija nemokama, be išankstinės registracijos, amžiaus apribojimų nėra |
Vaikų ir paauglių krizių intervencijos skyrius | 85 275 7564 | I-VII dirba visą parą | VAIKAMS IR PAAUGLIAMS |
REKOMENDACIJOS TĖVAMS
Kaip ugdyti vaikų, turinčių įvairiapusių raidos sutrikimų, komunikacinius įgūdžius:
https://sodas.ugdome.lt/metodiniai-dokumentai/perziura/17909
Vaikų, turinčių įvairiapusių raidos sutrikimų, pagrindinių įgūdžių ugdymas:
https://sodas.ugdome.lt/metodiniai-dokumentai/perziura/17910
Kaip ugdyti vaikų, turinčių autizmo spektro sutrikimų, savarankiškumą namuose:
https://sodas.ugdome.lt/metodiniai-dokumentai/perziura/17911
Kaip įvairiapusių raidos sutrikimų turintį vaiką įtraukti į sensorines veiklas namuose:
https://sodas.ugdome.lt/metodiniai-dokumentai/perziura/17912
REKOMENDUOJAMOS PROGRAMĖLĖS TELEFONE
NAUDINGOS NUORODOS
https://www.sppc.smm.lt/veikla/itraukusis-ugdymas/
https://sodas.ugdome.lt/paieska#?type=METHODICAL_DOCUMENT&phrase=%C4%AFtraukusis%20ugdymas
METODINĖ MEDŽIAGA
Įtraukiojo ugdymo įgyvendinimo kryptingumas mokyklose, vykdančiose bendrojo ugdymo programas
Didelį mokymosi potencialą turinčių mokinių atpažinimo ir ugdymo vadovas